grasshopper



+follow home tumblr twitter
facebook UPDATES ME LINKS
Bloglist Ramadhan bersama Aisyah Humaira'
Ahad, 8 Julai 2012 • 3:52 PTG • 6 comments

                 

Syarat:

1.Follower blog Aisyah Humaira' .
2.Letak blog Aisyah Humaira' dalam bloglist anda.
3.Buat entry dan letak header bloglist ramadhan bersama aisyah humaira dalam post tersebut beserta link segmen ini.
4.Nyatakan minimum 3 kelebihan bulan ramadhan yang anda tahu.
5.Tag?Tak perlu :)

Jawapan :

1.Bulan Ramadhan adalah bulan yg ALLAH janji , akan mengampunkan dosa-dosa hambanya yg terdahulu . Namun , ada syarat . Janji berpuasa betul-betul kerana ALLAH dan tinggalkan maksiat . 

2.Adanya malam Lailatul Qadar . Hanya pada bulan ini sahaja ALLAH wujudkan malam Lailatul Qadar , bulan lain takde . Inilah masanya , inilah peluang kita untuk beribadat kerana ALLAH . Alangkah bertuahnya sesiapa yg dapat merasai malam yg lebih baik dari 1000 bulan ini .


3.Ada solat sunat tarawih . Hanya dalam bulan ini sahaja ada solat sunat ni . Bulan-bulan lain takde . Insya-ALLAH , sesiapa yg melakukannya dgn penuh ikhlas & kerana ALLAH , nescaya ALLAH akan membalasnya . Walaupun ia hanya solat sunat . Ada orang kata "Allaaa , solat sunat je . Tak buat pun takpe . " . Terpulang pada masing-masing , tp , kebanyakannya , ramai orang nak berlumba-lumba buat ibadat masa bulan Ramadhan .


4.Dalam bulan ini juga , ada 3 peringkat yg ALLAH sebut . Peringkat pertama , kedua & ketiga . Peringkat pertama : Rahmat ALLAH . Peringkat kedua : Maghfrirah / Keampunan dari ALLAH . Peringkat ketiga : Pembebasan dari azap api neraka . Takkan laa kita taknak semua yg ALLAH dah janjikan ni ? Apa yg ALLAH janji , pasti ditunaikan . Tak perlu kad kredit pun : )


Insan yang ingin berubah ke arah yg lebih baik , Qila . 

Label:




PAST FUTURE