grasshopper



+follow home tumblr twitter
facebook UPDATES ME LINKS
Erti Ujian ALLAH : )
Rabu, 12 September 2012 • 6:20 PTG • 0 comments

"Jika kita mencintai seseorang biarlah kita mendiamkan diri kerana apabila kita diam itulah yang menjadi tanda cinta kita pada nya. Dan khabarkanlah perkara ini kepada Allah, kerana dia mengetahui segalanya daripada kita"

Baca ni !
p/s : Hal macam ni seriously pernah berlaku dlm hidup aku . Semua orang pernah merasa kecewa bila kesetiaan kita diperkotak-katikkan . Apatah lagi , orang yang buat salah seolah-olah menunjukkan dia tak bersalah apa-apa . Tapi , itulah hikmahnya ujian . Allah bagi kita susah dulu sebab Allah nak uji kita boleh sabar ke tidak , kalau sabar , satu hari nanti , Allah akan berikan kebahagiaan kepada kita untuk menggantikan kesedihan kita . Sama ada cepat / lambat , bersabarlah wahai hati . Alhamdulillah , kesedihan aku hilang setelah aku kembali sedar bahawa cinta Allah lah yang perlu dicari , bukan cinta manusia . Cinta manusia itu penuh dusta . Tapi , cinta Allah ? Tidak mungkin pernah dusta . Suci . Kita akan rasa tenang nya hati bila kembali pada Allah tak kira dalam susah / sedih . Sekarang , aku hanya hidup dengan cinta Allah . Aku tak bercinta dah . Buat masa sekarang . . Aku nak kejar cita-cita . Aku nak masuk U sebagaimana yg aku idam2kan . Terima kasih Allah , kerana menghilangkan kesedihanku . Engkau benar-benar Maha Mengasihi . Di saat manusia tidak tahu kepada siapa lagi hendak mengadu , Engkau hadir memberi cintamu . Meskipun aku alpa dan lalai , Engkau masih tetap hadir sebagai peneman setia . Ya allah , apa yang terjadi dlm hidupku , aku serahkan segala-galanya kepadamu . Hanya Engkau yang layak menentukannya : ) Ahh , lagi satu , Allah temukan kita dgn pelbagai ragam & karenah manusia dlm dunia ni , sebab Allah nak suruh kita nilai mana yg baik & buruk . Sebab tu , Allah kurniakan kita akal utk berfikir . Apa yg Allah jadikan tu , semuanya ada sebab : ) Yg baik dijadikan tauladan , yg buruk jd sempadan . Allah akan hadirkan insan yang lebih baik dlm hidupku dari sebelumnya , Amin ; ) 
i can laugh like this until now even sad . Thank u , Allah ; )


Label:




PAST FUTURE