grasshopper



+follow home tumblr twitter
facebook UPDATES ME LINKS
Bakal Mahasiswi di UITM :)
Ahad, 14 Julai 2013 • 12:03 PG • 3 comments


Assalamualaikum . Alhamdulillah aku dapat menyambung degree aku di UITM Shah Alam dalam bidang pengajian bahasa . Ijazah Sarjana Muda Bahasa Gunaan (Kepujian) Bahasa Melayu Komunikasi Profesional bermula 2 / 9 / 2013 ni . Alhamdulillah atas apa yang KAU bagi ya Allah . Terima kasih semua yg menyokong aku selama aku berada di form 6 dulu . Cikgu2 yg byk membantu (arwah cikgu tajal) , family , kwn2 & semua . Tanpa ingin mempedulikan orang lain yg berfikiran negatif terhadap tingkatan 6, aku pekakkan telinga & akhirnya aku berjaya masuk U . Ini apa yg aku inginkan selama ini . "Lepas ni, kalau kau xbersyukur lg qila , xtahu laah ." Honestly, dulu tidak pernah terfikir untuk melanjutkan pelajaran di UITM & dalam bidang bahasa . Tapi terkenangkan kembali nasihat emak yang berkata bahawa zaman sekarang bukan nak ikut minat lagi . Pilih kos berdasarkan keputusan kita . Bukan perlu pilih kos yg famous / U yg terkenal je . U just grab apa saja peluang di depan mata . For me, kalau adik-adik yg bakal masuk U nanti, isi UPU betul2 . Check betul2 sebab ada kes yg gara-2 salah isi kos / permohonan tidak dihantar dengan sempurna . Make sure print out your application sebab itu sebagai bukti korg ada mohon & telah diterima oleh sistem . Even your CGPA 3.00++ but kalau korg xpandai pilih kos , itu ibarat korang menggadaikan masa depan korg k . Minta tunjuk ajar cikgu / senior2 . Ini dengan senior sombong . Pelik aku ?// Kes2 mcm ni memang banyak berlaku walaupun kaunseling dah beritahu betul2 sebelum suruh kita isi UPU . Kalau boleh check banyak kali pun xpe . Kdg2, nak loading tuu kan lambat kan soo kenala sabar sikit . Kita sabar bukan untuk org lain tapi utk future kita juga kan . Lagi satu, kalau korg pilih kos yg bertemuduga lagi bagus kot i think . Sebab kalau kau dipilih utk pergi interview, it means korg dh selamat 50/100 . Lagi 50 tunggu interview lulus je & tawaran U . But, it just my opinion everyone has their own mindset kan ? It's no point kalau korg nak over-confident dengan result korg yg 3.00++ tuu & nak pilih kos yg famous but xfaham syarat2 kos and pakai hentam je isi UPU . Sebab kalau korg fikir balik, berapa ramai lagi yg kat luar sana mungkin dapat keputusan beratus kali lebih baik dari korg kan ? So, adik-adik , dalam dunia ni memang banyak pilihan Allah bagi tapi diri sendiri je boleh pilih . Orang lain boleh tolong beri bantuan je , namun yang akan memilih tetap hanya diri kita sendiri . So, buat keputusan yg bijak menggunakan akal fikiran bukan dengan nafsu k ;) Pada kawan-2 aku yg xdapat U, don't be sad sebab Allah mungkin ada 'ganti' yg lebih baik untuk korg . Tapi aku pun sedih sebab ada yg sedih . Kalau boleh, aku sentiasa berdoa supaya Allah gembirakan hati kawan2 aku sepertimana Allah gembirakan hati aku . Aku nak gembira bersama2 dengan kawan2 aku . Sepatutnya dorg lebih layak daripada aku but i don't know why . Tapi aku yakin cepat / lambat, mereka akan masih dapat masuk U . Hanya masa menentukan ;) Siapa-siapa yang 93-liners masuk UITM jugak, Kita jumpa di UITM bulan 9 nanti k ! ! 

Sekiranya sampai waktu ini Allah masih meminjamkan Cikgu Tajal di dunia, pasti dia org yg bahagia bila anak murid dia berjaya masuk U ! Dulu pernah teringat dia kata 'nnti kalau kamu dpt msk U,msti seronok gilaa sampai mak ayah yg over excited nk buat kenduri 7 hari 7 malam panggil org kampung !" Terima kasih atas segala ilmu & kenangan yg cikgu beri ! Hanya Allah mampu menilainya ;) 

Label: ,




PAST FUTURE